Ліквідація ТОВ

Ліквідація ТОВ (Ціна -  10000 грн. Строк від - 3 місяців)

Що входить у вартість ліквідації ТОВЩо потрібно для ліквідації підприємства
1. Юридична консультація з питань ліквідації ТОВ;Статутні документи підприємства
2. Підготовка документів для ліквідації ТОВ;Первині документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансова звітності, інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів
3. Організація підписання документів по припиненню ТОВ;
4. Реєстрація у єдиному державному реєстрі рішення про припинення підприємства;
5. Закриття рахунків в банках;
6. Отримання довідки архівної установи про прийняття документів, що підлягають довгостроковому зберіганню;
7. Реєстрація у державному реєстрі припинення юридичної особи.

Що Ви отримуєте після завершення припинення підприємницької діяльності:

Не входить у вартість закриття ФОП/СПД Ціна (грн.)
1. Нотаріальне засвідчення підписів на установчих документах300
2. Супроводження проведення документальної позапланової перевірки податкової (підставою для проведення перевірки є припинення підприємницької діяльності)2000
3. Оскарження результатів перевірки податкового органу2000 грн. + 10 % від суми оскарженого податкового нарахування
4. Бухгалтерській супровід у процедурі ліквідаціїдоговірна
5. Подання податкової декларації за останній базовий податковий період2000
6. Проведення інвентаризаціїдоговірна
7. Складання ліквідаційного балансудоговірна

Поширені запитання:

 

Процедура ліквідації компанії: можливі проблеми та нюанси їх вирішення

Ліквідація підприємства - це комплекс бюрократичних процедур, спрямованих на закриття суб'єкта господарювання. Щоб уникнути моментів, що затягують цей процес, можна звернутися за допомогою до професійних юристів "Legal Protection". Досвідчені спеціалісти проведуть всі необхідні дії швидко, обходячи при цьому "підводні камені", яких на шляху до припинення підприємницької діяльності трапляється чимало.

В Законі "Про держреєстрацію юридичних осіб та ФОП" вказано, що товариство з обмеженою відповідальністю ліквідованим вважається з того моменту, коли запис про це внесений в Єдиний держреєстр підприємств та організацій України. На жаль, закон не попереджає, що це - лише "вершина айсберга", завершальна стадія закриття організації, до якої необхідно виконати величезний обсяг підготовчих робіт, пройти через проблеми та нестикування процедурних дій.

Порядок виконання підготовчих дій до ліквідації

Причинами закриття фірми можуть бути:

  1. добровільне рішення власників;
  2. припинення підприємницької діяльності на основі вироку судді про визнання реєстрації підприємства недійсною.

Законодавством також визначено, що примусовому закриттю підлягають акціонерні товариства з обмеженою відповідальністю,

коли:

  • протягом календарного року учасники АТ не сплатили суми своїх внесків, при цьому розмір статутного капіталу не було зменшено;
  • чисті активи ТОВ оцінюються дешевше встановленого законом мінімуму;
  • підприємство визнано банкрутом.

Розглянемо варіант добровільного ліквідування компанії. Починається цей "тернистий шлях" із відповідно оформленого наміру власника. Саме він або уповноважений орган фірми, згідно зі Статутом, вносить рішення про ліквідування бізнесу до ЄДРПОУ.

Закривають всі поточні рахунки фірми в банківських установах, залишаючи лише один для розрахунків за операціями, передбаченими в ході ліквідування фірми. Підприємство продовжує сплачувати податки, наприклад, ПДВ, оформлюючи податкові накладні в тому ж порядку. При цьому зобов'язання подавати звітність до ДПІ та Фонду соцстрахування діє, поки компанію не знімуть з обліку як платника внесків і податків.

Одним з обов'язків товариства є завчасне повідомлення (за 2 місяці) робітників компанії, що їх очікує звільнення через ліквідацію. Для забезпечення збереження майна в тому вигляді, в якому воно перебувало на час проведення опису, необхідно залучити охоронців. Не обійтися підприємству і без бухгалтера, на нього покладається відповідальність за проведення усіх господарських операцій. За належним їх оформленням має стежити юрист.

Зверніть увагу, що за неналежне оформлення трудових відносин передбачено штраф у розмірі понад 30000 грн. Тому на даному етапі важливо впевнитися, що колективний та трудові договори укладені згідно з вимогами закону та заповнені вірно.

Часто законодавчі норми розходяться з реальністю, оскільки організація, що готується до закриття вже не потребує використання найманої праці в тому ж об'ємі, а іноді навіть не може гарантувати виплати та соціальний захист своїм працівникам.

Стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості ТОВ

На практиці зустрічаються випадки, коли процедура ліквідування держпідприємства пов'язана не стільки з безпосередньою діяльністю та доцільністю її здійснення, скільки з наявністю непомірних боргів перед бюджетом (часом в розмірі кількох мільйонів), які потрібно "перекрити". Тому надалі ліквідація ТОВ передбачає задоволення звернень кредиторів. Лише через два місяці від початку процесу ліквідації до ліквідкомісії підприємства можуть звернутися з вимогами. Якщо ліквідаційна комісія безпідставно відмовила у задоволенні вимог кредитора, оскаржити її дії можна у суді.

В тому випадку, коли матеріальних засобів не вистачає для погашення, борги компанії компенсуються за котом майна, що знаходиться на його балансі. Після проведення повної інвентаризації та оцінки, воно реалізується по мірі необхідності задоволення кредиторських вимог.

Розглянемо детальніше етап оцінки майна фірми, що слідує за інвентаризацією. У разі ліквідації підприємства приватної форми власності, можна обійтися лише ліквідкомісією. Але коли йдеться про майно державної організації, згідно з ЗУ "Про оцінку майна, майнових прав, професійної оціночної діяльності в Україні" порядок відчуження потребує отримання рецензії на оцінку від Фонду держмайна та дозволу від органів правління цим майном у вигляді директиви або наказу. В процес оцінки при цьому залучається і суб'єкт такої діяльності. Варто зазначити, що отримання рецензії та дозвільних документів - непроста справа, тому даний етап має передумови для затягнення процедури ліквідації на невизначений строк, впродовж якого, нагадаємо, фірма зобов'язана забезпечувати персонал платнею, не маючи при цьому фактичних фінансових надходжень.

У період після прийняття звернень з вимогами кредиторів, але ще до проведення розрахунків з ними, власник або уповноважений орган фірми складає проміжний баланс ТОВ. Він містить інформацію про склад майна організації. В примітках до нього перераховують заявлені вимоги кредиторів і вказують висновки розгляду їх ліквідкомісією. Після цього проводять розрахунок з кредиторами у порядку, передбаченому Цивільним кодексом України (ст.112).

Коли кредиторські вимоги погашені, час складати ліквідаційний баланс, до нього входить опис майна, що залишилося. Обов'язково вказують, яким чином воно перерозподілилося між учасниками товариства приватного підприємства. Якщо це компанія державної форми власності - майно переходить до органу управління майном або його власника.

Важливою задачею є також стягнення заборгованості з дебіторів. Найкраще для підприємства закрити пов'язані з цим питання якомога раніше, на досудовому етапі. На жаль, часто дебітори не поспішають сплачувати заборговані суми, затягуючи цей процес і уникаючи виконання своїх зобов'язань. Якщо їх кількість сягає десятка, проведення судового та виконавчого провадження по кожному з них з метою примусового стягнення боргу може затягнутися на невизначений строк. В цей період рекомендуємо залучити професійних юристів "Legal Protection" в Києві, з їх допомогою ліквідаційна комісія оперативно (оптимізуючи процесуальні строки й пришвидшуючи роботу держвиконавців) та без зайвих фінансових втрат (на розгляд у суді, оплату судових зборів) поверне компанії її кошти.

Можливі ускладнення при ліквідуванні ТОВ та їх вирішення

При вдалому перебігу подій, розібравшись з дебіторами та кредиторами, компанія має перейти до завершальних етапів ліквідації,

що передбачають:

  • закриття поточних рахунків в банках;
  • перевірку державною фіскальною службою;
  • звірку з Пенсійним фондом;
  • передачу документів до архіву.

Але на жаль, реалії часто відрізняються від очікувань. Деякі кредитори, не встигнувши подати заяву з вимогами, втручаються в подальший перебіг ліквідаційних процедур, намагаючись всіма правдами й неправдами повернути свої гроші. Передбачено спеціальний інструментарій, з допомогою якого неоплачену заборгованість вдається стягнути з компанії, що ліквідується.

Розглянемо, наприклад, такий випадок: закривається державне підприємство, в якого залишилися борги перед податковою та ПФ. Згідно з положеннями ЗУ "Про виконавче провадження" навіть після закінчення процедури погашення кредиторської заборгованості, фіскальна служба має право подати прохання про відкриття нового провадження, навіть якщо офіційний термін пред'явлення вимог вже збіг. Але відповідне клопотання автоматично потрапляє до останніх рядків в списку задоволення вимог кредиторів, тому кредитор ризикує втратити можливість оперативної реакції виконавчого органу та арешту рахунків чи майна осіб, зрештою так і не отримавши компенсації від боржника, що ліквідується.

Якщо ж відшкодування вдасться отримати, виконавче провадження зможе "заморозити" рахунки, що обернеться для персоналу фірми, що закривається, затримкою виплати зарплатні, а для керівництва - неможливістю сплатити податки. Таким чином, перед бюджетом знову виникає заборгованість, що ускладнює і так об'ємну та складну процедуру ліквідування фірми.

Щоб вийти з цього "порочного кола", доречно залучитися підтримкою надійного та перевіреного юриста. Фахівець допоможе уникнути подібних сценаріїв, організувавши контроль за кореспонденцією, завчасно попереджаючи кредиторів про дату початку ліквідації та строки оголошення вимог. Коли відносно ТОВ, що проходить процедуру закриття регулярно відкриває провадження виконавча служба, дієво подати зустрічне звернення з проханням недопущення некоректних дій в ході стягнення.

Окрім цього, платник має право оскаржити в суді вимоги, подані в неналежному вигляді. Неправильно складені кредиторські вимоги, та провадження, в яких допущені формені та процедурні помилки з вини податківців, можуть бути переглянуті вищими державними податковими органами.

З юридичної точки зору, процедура ліквідації потребує вдосконалення законодавчої бази. Внесення істотних змін в нормативно-правові акти дозволило б створити чіткі та зрозумілі всім сторонам інструкції щодо вирішення проблем, що супроводжують закриття підприємства. Простіше кажучи, допоки оформлення зупинки підприємницької діяльності реалізувати набагато складніше, ніж відкрити бізнес, підприємці потребують правового супроводу на всіх етапах даного процесу.

НАМ ПІД СИЛУ ЗАВДАННЯ
БУДЬ-ЯКОЇ СКЛАДНОСТІ
Відправ заявку, замов консультацію спеціаліста